Pingstfest

Sitter här mätt och belåten.  Har ätit grillat i goda vänners lag och njutit av försommarvärmen tills myggen jagade in oss. Vi grillade kyckling och entrecotte och till det hade vi potatissallad , hembakat bröd och sallad. Dessutom hade jag skurit upp melon, ananas, kivi, päron och lagt upp jordgubbar och druvor. En riktig pingstbuffé blev det!
Jag har skövlat mina rabarber och gjort en paj, årets första. Himmelskt gott!
Med värmen kom tyvärr också värken.... Mindre kul. Men nu ska jag till doktorn på tisdag så då får jag förhoppningsvis veta vad jag kan göra.
Fördelen med att bjuda hem vänner på mat är att det oftast blir mat över. Så imorgon blir det rester och vi slipper laga middag!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Visst är det härligt med rester och att få slippa matlagningen en dag =)

2008-05-10 @ 23:03:00
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Härligt! Johan helgrillade fläskfilé i förrgår kväll och det blev vansinnigt gott, jag åt som om jag aldrig sett mat förr! *L*
Idag åker jag tillbaka till Söderhamn, trist men så är det.

2008-05-11 @ 07:29:59
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0