Gött mos.....


Jag har fått äpplen av ett äldre par, en låda och en plastpåse med Transparent Blanche. För första gången i mitt liv har jag kokat äppelmos. Med min potatismosare ( eller vad det nu heter som man har när man gör potatismos..) mosade jag äpplen så det stod härliga till! Jag har ingen bra äppelsmos manick på matberedarn och är för bekväm för att skala innan. Men det gick bra med potatismosaren, lite klabbigt bara.
Gode tid vad gott äppelmos det blev! Tre liter fick jag ihop och jag kan aldrig mer äta köpt mos!

Kommentarer
Postat av: Mia

Näää, det är sån skillnad på köpemos och hemgjort! Inte gör det nåt att det blir lite grovt heller, tycker jag. Ska få äpplen när broder kommer på söndag, då blir det gôtt mos här också! L

2008-08-29 @ 21:18:29
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0