God morgon alla bloggare!!


Så var det måndag igen. Min första arbetslösa vecka på ett bra tag. I morgon ska jag till arbetsförmedlingen och anmäla mig. Mest för at jag ska få mina papper till a-kassan. Jobb har jag, de ringer regelbundet och bokar in mig. Men går det att stämpla upp lite vore det bra. Det är så länge sedan jag stämplade så jag har ingen aning om hur många dagar jag har kvar. Alla nya regler förvirrar också, men jag får kanske så mycket arbete att jag inte behöver fundera på det där med stämpling.
Ute är det november grått fast det bara är oktober. Men det verkar bli uppehåll i dag i alla fall. Nu vill barnen ha frukost innan det bär av några timmar till dagis. De har 15- timmars garantin nu när jag är arbetslös. Måndag, onsdag och torsdag ska de gå. Men jobbar jag mycket en vecka så får de vara hemma med mig när jag är ledig.

Kommentarer
Postat av: Misen

Ja, det där med de nya reglerna är helförvirrande, man har väl bara 75 dar med deltid, eller nåt sånt, om jag fattat det hela rätt.



Aha, ytterligare en födelsedag att ta hänsyn till. Ja, för mig får den gärna komma på söndag!

2008-10-27 @ 10:12:59
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas grabben kommer in med den nya tiden snart ! Hoppas du får ett "riktigt" jobb snart, måste väl vara jobbigt att inte veta i förväg hur man ska jobbar !

Hoppas du får en skön dag, här skiner solen =)

2008-10-27 @ 10:30:02
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror du blir uppbokad så det räcker...!!

2008-10-27 @ 19:20:26
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0