Fågelservering

 Trädkojan är inte bara en lekplats för barnen. Den är perfekt att ha som matplats till fåglarna. Det är någorlunda tätt ovanför så det kommer inte i en massa regn i fågelmaten. Fåglarna är lite mer skyddade mot rovfåglar även om vår mördarkatt gärna smyger på dem.
 Det är inte bara fåglarna som uppskattar matplatsen. Två ekorrar brukar vimsa runt där och kolla om de kan få tag i något gott. Tror jag ska strö ut lite frön på marken till dem.
Den mest orädda av fåglarna är talltitan eller om det är en entita... De brukar vänta bara någon meter från mig när jag fyller på maten.  Lite kul att de är så nära inpå och tittar nyfiket på vad jag gör. Har ni något matningstips? Kanske något som jag och barnen kan fixa ihop till dem.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ååååå, nu måste jag ut med fågelmat, men var??? Får fundera lite....

2008-10-18 @ 20:01:01
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Det ser ut att vara välfyllt =)

Det är inte klokt vad fåglarna äter nu.

2008-10-19 @ 17:47:34
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0