Novembergrått och nattjobb


Idag är det verkligen ett typiskt novemberväder. Det är knappt något riktigt dagsljus och ute är det disigt och grått. Här hemma håller sambon på att jobba i köket, han målar tak och tar ner lister. Jag ska alldeles strax gå ner i tvättstugan. Tvätthögen och P1 kallar...
Senare behöver jag sova lite, men jag vet inte om det går. Det är inte så lätt att sova på beställning. Natten som följer är nämligen arbetstid så då gäller det att hålla sig vaken. Jag ska vara på demensavdelningen och  jobbar ensam. Det finns personal på de andra avdelningarna som jag kan ringa till om jag skulle behöva hjälp. Det är ganska mysigt att vara ensam på natten om det är lugnt vill säga. Jag styr mitt eget arbete och fikar när jag själv tycker att det passar. Skulle alla sova som små stockar på natten kan jag titta på en film eller lösa korsord när städning och annat pyssel är klart.
I morgon ska vi fira sambons far som fyllt 60, det blir middag påSandsjöbaden utanför Sävsjö. Som tur är inte förrän klockan 15:30 så jag hinner sova lite innan.
Nä, nu kallar tvättstugan! Ha en bra lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: Mia

Lycka till på jobbet inatt! Tar du dom tider som finns eller tänker du börja jobba natt???

2008-11-08 @ 19:06:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ha en skön söndag!

2008-11-09 @ 11:12:46
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0