Tandläkarfasa

Jag har varit hos tandläkaren idag, eller rättare sagt tandhygenisten. Sak samma, det är ett elände vilket som. Idag var det bortttagande av tandsten som gällde. Till råga på allt använde människan (tandhygenisten, alltså) den där vidriga blästringsvarianten! Ni vet, den där som sprutar ISKALLT vatten och låter som ett tortyrinstrument från "Maratonmannen". Visst går det fortare med den, men den är så fruktansvärt vidrig...det kryper av obehag bara jag hör ljudet. *ryser*
Naturligtvis blev det bedövning. Det är ett ställe i överkäken som börjar ila och isa i samma ögonblick jag sätter mig i tandläkarstolen. För att vara så rädd för allt som har med tandläkaren att göra så har jag inga som helst problem med att ta bedövning. Jag öppnar glatt munnen och de får sticka hur mycket de vill.
Har ni tänkt på hur stora sprutorna är? De ser ut som någon kvarleva från 1800-talet. Alla andra instrument har blivit små och smidiga, men de använder fortfarande stora metallsprutor!
Nåja, nu är det lugnt tills oktober då jag ska dit igen. En fördel med att ha tandläkarskräck är att jag är VÄLDIGT noga med att sköta mina tänder. Ju noggrannare jag är, desto mer sällan behöver jag gå dit.
Sen ska man kanske vara glad att besöken inte går till som på bilden nedanför.....


Kommentarer
Postat av: Jessica

Idag ska en styck 4 åring till tandläkaren.... Får se om hon gapar i år, förra året knep hon igen!

2008-05-14 @ 12:11:54
Postat av: Mia

Hugaligen så hemskt om det vore så där!!!

2008-05-14 @ 15:34:33
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0