Mumininvestering

Jag älskar mumintrollen och alla figurerna i Tove Janssons böcker. Läser man böckerna så märker man snart att de innehåller så mycket mer än bara en berättelse för barn. När jag läste barnlitteratur under min period på universitet gjorde jag ett arbete om "Pappan och havet". Jag förstod ganska snart att det var en bok om en familj i sönderfall,men också en bok om hur de hittar tillbaka till varandra. Så det är verkligen böcker för hela familjen!
För ett antal år sedan såg jag att Arabia i Finland gjorde porslin med mina älskade muminfigurer. Jag beslöt att köpa en massa tills jag såg priset. Över 100 kronor för en mugg begränsar snart handlandet.
Men skam den som ger sig. Jag kom ihåg att min syster genom sitt jobb har rabatt på en del butiker i Kosta. Däribland en presentbutik! Så nu langar syrran muggar för 80 kronor till mig och samlingen växer!
Något som också växer är värdet på muggarna! På tradera är likadana muggar till salu, priset ligger på 159:- upp till över 200:- för en del som inte tillverkas längre. Snacka om att jag är ännu mer rädd om mina dyrgripar!

                    

Kommentarer
Postat av: Bea

Oj, inga billighets prylar de där inte.

2008-05-20 @ 17:40:57
URL: http://eriiksson87.blogg.se/
Postat av: Mia

Nämen jisses! Inte visste jag att det fanns Muminmuggar... Hur lämpligt som helst med syrran, ju :-)

2008-05-21 @ 04:49:32
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0