Jag hatar FLUGOR!!

Jag har i och för sig inte sett några svalor. Det beror inte på någon frånvaro av sommar utan att det helt enkelt inte finns några svalor här. Men jag hävdar ändå att sommaren har kommit. Med den underbara sommaren kommer de inte fullt lika underbara flugorna.
Flugor är enligt mig bland det äckligaste som finns. För ögonblicket kan jag bara komma på ett äckligare djur, och det är kommodovaranen med ruttna matrester i mungipan. Det är inte bara det att de är enarverande när man ska sova och de landar i ansiktet med sina kalla fötter. (Ja, de har kalla fötter, tänk på det nästa gång de äckliga krypen landar på er...) De är så obeskrivligt läbbiga med alla bakterier och annat obeskrivligt som deras ludna kroppar är täckta med.
Den här tiden är flugsmällan min käraste ägodel. Med blicken fylld av illvilja och äckel jagar jag flugor, och är ganska duktig på det också. Men då kommer problemet. Var göra av det krossade kräket? Har jag tur så sitter den kvar i flugsmällan och då bankar jag loss den i soppåsen. Men ibland så ligger eländet kvar på golvet... Då blir det att försiktigt försöka få tag på en vinge och lyfta den UTAN att röra den håriga kroppen. Eller så får det bli en bit hushållspapper mellan mina fingrar och den döda insekten.
Det är kanske detta som kan kallas fobi, eller?


Kommentarer
Postat av: Mia

Ääääckliga!!! Men fästingar är äckligare... yack

2008-05-23 @ 17:27:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: ejmis

Flugor är inte alls mina favoriter men med så mycket djur så har jag blivit härdad.

2008-05-23 @ 19:06:25
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0