Händer

Något att tänka på när man jobbar inom vården.......




Händer

Det finns mjuka händer som rör.

Det finns hårda händer som rycker och drar.

Dörren är stängd, vem kommer när jag ringer.

Hårda händer eller mjuka händer.

Det känns bra att få hjälp av mjuka händer.

Som inte stressar, utan det får ta lite tid.

Jag kan inte skynda mig, jag kan ingenting, när jag måste skynda mig.

När händerna som hjälper mig rycker och drar, då kan jag ingenting,

men,

om jag får lite hjälp av lugna mjuka händer, då kan jag mycket, om det får ta lite tid.

När man inte ser riktigt så bra, och inte hör riktigt så bra, då är händerna som hjälper mig mycket viktiga.

Jag har lärt mig att känna de olika händerna.

Kan undra vem som kommer när jag ringer?

De mjuka varma eller de hårda kalla händerna.

Maja Ivarsson


Kommentarer
Postat av: Mia

Oh ja, så viktigt med händer!

2008-05-21 @ 09:14:07
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0