Från Skunk Anansie till Alice Babs....

Det finns människor som bara lyssnar på en sorts musik hela livet. Den inbitne hårdrockaren slukar Metallica och höjer volymen på radion om ett solo från Slash spelas. Dansbandsälskaren längtar tills nästa Lasse Stefans cd ska släppas och skulle aldrig tänka tanken att dansa loss till lite tecnorytmer.
Sen finns det den gruppen människor som älskar musik. Oavsett genre eller ålder. Den gruppen tillhör jag, vilket snabbt kan konstateras när min cd-hylla granskas.
Där finns punk från Sex Pistols och Stiff Little Fingers, jazz med Alice Babs. 80-tals synt med Depeche Mode, lite indie representerat av Portishead och hårdrock, rock country osv.
MEN, det finns ett undantag. Dansband, det lyssnar jag aldrig på. Den enda gången det är ok är om jag ska dansa till det de få gånger jag är på en tillställning med bugg på dansprogrammet.
Eftersom jag älskar musik älskar jag att sjunga. Jag sjunger nästan jämnt. Den som passerar utanför när jag duschar kan få höra lite skvalmusik. I bilen är det gärna väldigt högt, eller när jag diskar. Även när jag cyklar eller går nynnar jag lite tyst för mig själv. Den senaste förkylningen har varit lite plågsam då jag inte kunnat ta en ton. Men nu har jag testat att jazza loss med Alice Babs och konstaterat att jag återigen fått tillbaka sångförmågan!

Kommentarer
Postat av: Bea

Att du var så bred i din musiksmak hade jag ingen aning om Lotta. Där ser du, jag lär mig något nytt varje dag i din blogg ;) .

2008-05-27 @ 19:57:34
URL: http://eriiksson87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0