Mina blommor


Jag har ett blomland vid skogskanten som jag äntligen börjar få ordning på. Här ser ni mittendelen med bl.a. stjärnflocka, höstaster, trädgårdsrölleka, iris och alunrot. Bakom astern finns det oregano, men det var en låg sort så den ska flyttas fram. Eventuellt ska den till ett blomland på framsidan av huset istället.


På den här kanten är det lite pyssel kvar. Jag köpte en rosa klint i år, men mina lötnatshjärtan växte över den så den nästan blev helt dold. Den stora tuvan med midsommarblomster ska jag nog dela, den börjar ta väldigt mycket plats nu. Jag har fått lavendel av min far som jag hoppas klarar vintern. Det lär nog inte hortensian göra tyvärr, en nackdel med att bo på småländska höglandet.


Det här var ett trångt tråkigt fyrkantigt blomland innan. I år tröttnade jag och gjorde det lite större och inte så strikt kantigt. Solen steker på bra här (när den nu behagar att visa sig) så det blir nog en hel del kryddor. Oreganon från baksidan t.ex. Längst fram till höger står en ros som jag från början hade i en kruka. Men det kom inga nya blommor så den fick en ny chans. Tyckte faktiskt att det kanske var nya knoppar på gång igår när jag kollade!

Så det var lite blomland, det är en hel del nya perenner så de behöver ett år på sig för att växa till sig. Men det börjar arta sig bra tycker jag!
Nu till något som jag verkligen är nöjd med! Jag har av min käre far fått trätunnor som jag planterat i och blommorna stortrivs! Ett av tunnbandet har gått sönder och har tillfälligt lagats med ett spännband. Men jag har försökt att placera krukorna så det inte ska synas.
 
Fågelbadet är ett vanligt krukfat med snäckor och en fuskgroda...


Kommentarer
Postat av: Mia

Men Lotta! Vad fint du har det!!!

2008-07-19 @ 22:14:58
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Madde

Jupp jag kör hem sdan också. Men hade önskat att man fick köra en av de nya bilarna hem 'Hehe*

2008-07-20 @ 10:05:38
URL: http://angelwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0