En heldag i västern

  Idag packade vi bilen med lite kläder, sandaler, kaffe saft och bullar och begav oss till High Chaparall. När vi kom fram insåg jag att det hänt en del sen jag var här som barn. Konstigt vore det annars, det var 30 år sedan jag var där sist. ( Nu måste jag nog ta en paus och bryta ihop för att jag blivit så gammal....)

Ok, nu har jag återhämtat mig och accepterat att tiden går. Vare sig jag gillar det eller inte....
Nåväl, tillbaka till vilda western. När man kommer innanför portarna hamnar man verkligen i en westernvärld. Tio meter från entrén finns det passande nog en butik där de säljer cowboy utrustning till barnen. In går vanliga barn och ut kommer det fullfjädrade cowboys. I vissa fall är även föräldrarna utklädda, oftast fäderna. Hos en del växer verkligen inte cowboydrömmen bort!
Vi strosade runt lite (och ja, vi köpte också revolvrar till barnen) och tittade på hästar och karuseller. Barnen blev överförtjusta när vi kom fram till Buffalo City. En barnby med hus i mindre modeller anpassade till barn.

Vår lille kille tyckte det var roligast att stänga dörrarna och hindra andra barn att komma in.
Vi kollade aldrig på någon show, det var knökafullt och äldste sonen tyckte att det smällde tillräckligt redan på avstånd. Efter att ha hälsat på hos indianerna och sett en man använda en piska hos mexikanarna åkte vi hem. Både små och stora familjemedlemmar var nöjda och trötta i benen efter besöket. Utan tvekan kommer det att bli flera besök hos kobojsarna!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Klart det är roligt att stänga dörrarna för andra! :D



Halsontet är bättre nu, lite gruff kvar.



/Kram

2008-07-10 @ 22:39:49
URL: http://lilltrollet34.blogg.se/
Postat av: Emelie

svar: hahaha äre sant!!! jag älskar dom, mina föräldrar gillar dom inte heller sådär värst mycket.. hihhi

2008-07-10 @ 23:08:20
URL: http://enemi.blogg.se/
Postat av: Mia

Hihihi...blev påmind om när syrran var nere och hälsade på, Ros-Marie var liten, ett år ungefär, satt mitt i bollhavet...och BAJSADE!!! Tur att hon hade blöja...

2008-07-11 @ 19:52:06
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0