Hur kan du vara trött, du har ju inte gjort något.....

Jag jobbar på ett demensboende. Det innebär att jag tittar på tv eller dricker kaffe med de boende en hel del. Det är mitt jobb och inte något jag gör för att jag är lat. När jag sitter där framför tvn så svarar jag  på frågor från damen bredvid mig. Frågorna är i stort sett alltid de samma: " Är det mitt rum där borta? Hjälper du mig sen? Får jag sitta här?"
Mannen i fåtöljen bredvid berättar några anektdoter från sin ungdom. Alltid samma anektdoter, dag efter dag.
Men jag svarar vänligt på frågorna och lyssnar intresserat på anektdoterna. Det är mitt jobb.
Nej, jag blir inte svett och fysiskt utmattad på mitt jobb.
Men jag blir trött mentalt och och ännu tröttare när jag hör kommentarer om att jag inte gör något!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh vad jag känner igen mig!!! Mina patienter är inte dementa men ältar ofta samma saker hela tiden ändå...ibland känns det som om hjärnan är ett skrumpet russin när man slutar för dagen.

2008-07-07 @ 23:00:36
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Så trist att få höra såna kommentarer... :/

2008-07-08 @ 22:19:17
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0