Fuktslukare

  Regnet öser ner men det är varmt så att sätta på värmen är inte riktigt behagligt. Alltså blir det FUKTIGT i vår källare. Jag har en stor tvättstuga och hänger alltid upp tvätten på tork. Så även om jag har en tumlare är den inte mycket använd. Men nu torkar inte tvätten och det känns lite ruggigt nere i källaren.
För att lösa detta pungade vi ut med 2500 kronor och införskaffade en avfuktare av  märket Metro. Nu står den och surrar lite hemtrevligt i tvättstugan och surplar i sig fukten från omgivningen.
Vi fick en avfuktare av min käre far för ett par år sedan. Men den gick nästan dygnet runt förra sommaren och gav tiill slut upp, rasslade till och dog. Men vi får hoppas att det blir torrare väder så jag inte behöver köra den här lika hårt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka grejer det finns....L

2008-07-11 @ 19:50:01
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0