En regnig men ändå bra söndag



Idag har det regnat hela dagen, men vi åkte ändå till den öppna bondgården. Vi klappade kalvar, köpte färska skogschampinjoner från gårdens egna odling och åt grillad korv. Yngste sonen kissade flera liter så det blev klädbyte mitt i alltihop. Men vi befann oss på en altan så det regnade inte på en liten barnrumpa i alla fall.
Efter bondgårdsbesöket drack vi kaffe hos sambons jobbarkompis. Där fick barnen träffa en livs levande sköldpadda. Ett mycket spännande möte.
Ingen av oss vuxna var intresserade av matlagning så det blev pizza till middag. Lammhults värdshus gör pizzor med mozzarella och andra godsaker. Som vanligt när jag äter pizza så orkar jag inte äta upp hela, ganska störande att lämna något så gott!
Nu har jag kokat tre liter saft och tänker inte göra ett handtag till!
Godnatt alla!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jamen, då blev det en kul dag i alla fall, trots regnet!

Här har vi också ätit pizza idag...får man göra det när man är kock?? ;-)

2008-07-06 @ 22:34:04
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0