Vilda grisar och deras framfart

image77

Hörde på radion idag att de ska skärpa jakten på vildsvin. Stammen ökar rekordsnabbt och är ett elände både för trafikanter och bönder. Jag bor vid skogskanten och har hittat spår av vildsvin några hundra meter från min tomt. Kommer de in i min trädgård och demolerar så vete tusan om jag inte slår ihjäl dem med bara händerna!!
Många utfodrar dem för att hålla dem på ett ställe, vilket underlättar vid jakt. Men problemet är att de ger för mycket mat och skjuter för lite. Så nu ska det bli regler och förordningar från Länsstyrelsen om matning och jakt. Hundar ska utbildas, likaså jägare för att sedan gå man ur huse för att bekämpa de vilda grisarna. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Läskigt;P

2008-02-11 @ 14:00:45
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Mia

Gud, vad jag var rädd för dom där bestarna när jag bodde där nere! Otäcka rackare...

2008-02-11 @ 21:02:44
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0