Stormy weather....

Stormen viner och regnet slår mot fönsterrutan. På SMHIs sida är det klass 2 varning och man uppmanas att inte ge sig ut på vägarna. Har inga planer på det heller...
Jag har förberett mig med varmt vatten i termos, sparat yngste sonens badvatten (till toan, inte att dricka alltså) samt en kanna rent vatten i kylen. Nackdelen med en modern villa är att det inte blir någon värme om strömmen går. Utan el är  t.o.m. rucklet i Ramsås varmare (ett snett och dragit gammalt hus jag hyrt, Mia vet vilket skick det var i) där fanns både köksspis och kökspanna med självcirkulation.
Men medans min stackars sambo försökte sova bort magsjukan så eldade jag i pannan så det är varmt nu iaf.
Nu är det inte så stor risk att vi blir strömlösa, efter Gudrun var vi utan el i bara 10 timmar. Men jag har bott tillräckligt länge på landet så jag vidtar alltid några försiktighetsåtgärder.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, man blir vis av erfarenheterna! Fick en liten nostalgikick där, Ramsås...men det var fint på sommaren! ;-)
Här har det också blåst, men inte på långa vägar så mycket som där nere.
Ha det så gott ni kan idag, själv ska jag jobba. Vi har Nordman på besök ikväll..trevligt hoppas jag.

2008-02-23 @ 08:58:58
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Bea

Hoppas strömmen inte gick för er. Det går bra på Apu:n. Lite tråkigt bara, äldreomsorgen är inte min grej redigt. Hoppas de går bra för dej, kan tänka mej att de är intressant där uppe i Eksjö :)

2008-02-23 @ 15:29:20
URL: http://Eriiksson87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0