Skyldig eller ej?

Idag föll domen i den omskrivna Tito Beltram - rättegången. Två år blev det till slut, efter alla kändisvittnesmål och spaltmetrar i kvällspressen. Känner mig lite kluven. Ok, han kanske är en slipprig våldtäktgris, men jag blir ändå förvånad över att han blir dömd.
Lite klen bevisning för att någon ska bli dömd för våldtäkt, tycker jag. Har det kanske att göra med att det är en kontroversiell rättegång, med ingredienser som Carola, Wells och Thomas Bodström som advokat?
Dert finns våldtäktsmän som blivit friade där det funnits betydligt mer bevisning och betydligt mindre kändisar. Men men, det är skillnad på skit och pannkaka......

Kommentarer
Postat av: Mia

Vet inte riktigt vad jag ska tro...eller snarare VEM jag ska tro...Jag är också väldigt kluven till detta och tror det beror på inblandningen av alla kändisar, en säger si och en säger så och det slås upp så stort i media...
Våldtäktsmän har jag inget till övers för men som du säger, bevisningen måste vara stark!

2008-02-12 @ 19:36:04
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0