På tur med skogsmulle

image86

Äldste sonen börjar bli piggare igen, så när lillebror sov och pappan fick en stund för sig själv var vi ute.
Bakom vårt hus finns det en skog/vildmosse som är jättefin att gå i. Fina stigar som gör att människor utan lokalsinne (jag) utan problem kan knata runt. Min store kille älskar verkligen att vara i skogen, han är lik mor sin! Och jag tar rollen som Skogsmulle och pratar träd, djur och växter, pekar och förklarar.
När vi kom hem så tog vi fram lite varma underlägg, satte oss på altanen och tittade i naturboken. Det är en liten bok jag köpte som jultidning för många år sedan. Trots sin litenhet rymmer den fåglar, insekter, diverse djur och en hel del från växtriket. Fåglarna är roligast tycker sonen och vargen. Men den hoppas jag att vi slipper stöta på, vildsvin är tillräckligt spännande att ha runt stugknuten!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vete 17 om jag inte hellre möter en varg än vildsvin! Hujedanmej vilka otäckingar!
Vad kul att han är lik dig, då får du en svampplockarkompis sen... ;-)

2008-02-21 @ 17:57:31
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0