Aller käraste syster...

Idag kommer min kära lillasyster hit med sina två barn. Hennes dotter är bara ett par veckor äldre än min äldste son. Jag minns när jag berättade för henne att hon skulle bli moster och hon blev helt tyst. När jag var på väg att fråga om hon inte skulle gratulera mig så sa hon: "Det ska du med...."
Tisdagstemat idag är kärlek och syskonkärlek är en kärlek för sig. Man kan slåss (som barn, alltså) ena minuten och vara superkompisar nästa. Ett syskon kan försvara sin yngre bror/syster för att i nästa stund själv dänga till den lille.
Min syster och jag är lika olika som mina två barn. Jag är ljus hon är mörk. Jag hatar för mycket prylar och vill inte tidningar o.dyl. framme. Syrran har  prydnadsaker och tidningar framme. Jag sorterar och slänger, syrrans sparar. Men vi kommer överens lika bra båda iaf!
 

Kommentarer
Postat av: ejmis

Ha en fin syskon-dag =)

2008-08-05 @ 12:05:24
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: ann

Lyckans dej dej som har en syster. Har alltid saknat det. Ha en bra dag.

2008-08-05 @ 15:55:40
Postat av: Syster

Om jag ska vara riktigt petnoga så är min dotter faktiskt yngre....

2008-08-05 @ 23:47:15
Postat av: Mia

Det är allt gott med syskon ändå... L

2008-08-06 @ 21:21:38
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0