Underbara P1

Jag förmodar att jag håvar in en drös med vuxen poäng nu när jag berättar att jag älskar P1. Det är den ultimata radiokanalen som har allt! Vetenskap, underhållning, debatter, matlagning och teater bara för att nämna lite av utbudet. Ok, de spelar inte så mycket musik. Men för egen del lyssnar jag hellre på intelligent prat och ingen musik än bra musik och nonsenssnack där emellan.
Man lär sig mycket när man lyssnar på P1 också. Att 500 miljoner smittas av malaria årligen, olika filosofiska teorier och dessutom blir man varje vecka upplyst om de senaste trenderna av "Spanarna".  Efter att ha lyssnat på "Sjöväder från SMHI" ett antal gånger så vet jag numera att det finns väldigt många olika sorters is. Eller vad sägs om: fastis, drivis, rutten is, isflak och isbumlingar.
Så varför inte vrida kanalväljaren till början av skalan och bli lite underhållen och upplyst av P1!!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Tyvärr glömmer jag ofta den kanalen...ska försöka skärpa mig...allmänbildning är aldrig fel.
Ha en bra kväll!

2008-04-25 @ 20:40:26
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Å jag som inte lyssnar på radio överhuvudtaget...det står visst en inne i bastun :/
Tycker du jag borde ta fram den?

2008-04-25 @ 23:48:13
Postat av: Mia

Förstår inte varför det inte går att klicka...??!!
Växterna behöver ju näring och det sägs att man ska gödsla när man planterar, så det borde gå. Krukväxter ska man ju låta vänja sig först, lite motsägelsefullt tycker jag...
Ska plocka fram radiolan nu, jag *L*

2008-04-26 @ 10:43:59
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Nu funkar det nog...

2008-04-26 @ 10:45:22
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0