I´m back!!

Jag är tillbaka!! Nu har vi ruinerat oss och köpt en ny dator. En lap-top, så nu kan jag sitta hos sambon och skriva. Har även börjat på datakurs! Det ingår i utbildningen annars hade jag aldrig valt det. Datakurs innebär excel, detta vidriga program. Har aldrig förstått mig på det och lär nog inte göra det denna gången heller....

Nu till något helt annat. Jag bakade lite småkakor igår. I receptet stog det att det skulle bli 50 kakor. Då undrar jag var de sista 20 kakorna tog vägen! Hur i hela friden bär de sig åt de som skriver recepten. Bakar de kakor till pysslingar, eller?
Kan dela med mig av receptet. Om ni bakar dem så får ni gärna berätta hur många ni fick ihop. Låt er inte skrämmas av att det innehåller grovt rågmjöl, de är jättegoda!!

TORPLYCKOR  50 stycken!

3dl vetemjöl
1dl grovt rågmjöl
150g margarin
1dl socker
1tsk vaniljsocker

Blanda allt. Rulla ut till fingertjocka längder. Skär dem i 5 cm långa bitar. Platta till dem med en gaffel. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 12 minuter.

Lycka till!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Ääääntligen! Som jag har kollat varje dag...!!
Good to have you back
Haha, det där med kakrecept är nåt mysko, för så där är alla recept jag bakar efter, antalet stämmer aldrig! *L*

2007-09-13 @ 18:56:36
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen!

Jag tycker det är sååå roligt att du är tillbaka! Vågar du anta en utmaning om att visa (eller skriva) vad du har i din handväska? ;-)

2007-09-13 @ 20:07:20
Postat av: Pia

välkommen tillbaka :)

2007-09-14 @ 23:17:13
URL: http://mammipiha.blogg.se
Postat av: ejmis

Kul att du är tillbaka! =)

2007-09-18 @ 23:04:44
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0