Ullared

image38

Tänk att det hjälper att klaga! Gudarna hörsammade min beklagan. De gjorde en snabbutredning av ärendet och såg till sin fasa att jag blivit felbehandlad!
På morgonen kände sambon efter och insåg att han kommit lindrigt undan så jag kunde åka!! Så jag steg upp med ett stort leende och ramlade ner i duschen. Pga yngste sonens magsjuka hade jag bara sovit två timmar. Resten av natten hade jag gått in och ut hos honom och hållit en kräkburk åt honom.  Det fick bli en burk eftersom små pojkar under två år tycker det är obehagligt att sitta med en stor hink intryckt under hakan.
Nåväl, jag kom iväg som planerat och intog Gekås tillsammans med Södra Sveriges övriga medborgare.
Herrejösses, vad där var folk!! Jag lyckades plöja mig fram till barnkläderna, den absolut värsta avdelningen i hela butiken. Återigen förundrades, eller snarare förfasades jag över hur en del föräldrar fungerar.
Där är trångt, stökigt och svettigt. Det är på gränsen till kaos bitvis. Då finns det en galningar som tar med sina småbarn till detta! Jag är en välväxt kvinna på 180 cm, men jag kan mycket väl tänka mig hur jobbigt det måsta vara att sitta i en vagn och vara omgiven av denna folkmassa. De sitter ju tom i armbågshöjd, och det finns det gott om på Gekås!
Ok, det är inte alla som har någon som kan passa barnen,  men då hade jag hellre varit hemma! Det mest skrämmande är när man ser barn som bara är någon månad gamla. Dels är det alldeles för mycket intryck för ett litet barn att smälta och dels med tanke på RS - virus, som om det vill sig riktigt illa kan vara dödligt. BVC rekommenderar tom att man ska undvika folktäta platser de första månaderna.
Men, men vi är alla olika.......
Jag hittade kläder till både mig och resten av familjen i alla fall. Det blev lite julklappar också! Hittade en stor fin bok om alla världens traktorer som äldste killen kommer att älska. Det var med värkande fötter men nöjda och belåtna som vi åkte hem. Nu klarar jag mig till våren innan det börjar suga i Ullareds-tarmen igen!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Du ser...det var din tid ändå! *L*
Jojo, Ullaredstarmen kan suga ordentligt ibland men kan också bli nöjd ganska kvickt. Usch, för så mycket folk!

2007-10-07 @ 12:48:46
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Vad skönt att det löste sig så att du kom iväg =)
Jag har aldrig varit i Ullared med jag skulle bra gärna vilja åka dit någon gång.

2007-10-07 @ 19:39:04
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Hej!Jag tänkte på Ullared när du skev om all trängsel.Jag har aldrig varit där,skulle vilja.
Mvh

2007-10-09 @ 12:35:02
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0