Sanningen om Marika

image42


 I brist Sopranos beslöt jag mig att ge den nya serien "Sanningen om Marika" en chans. En spännande serie med bra manus och suveräna skådespelare. När programmet tog slut så hamnade jag i en direktsänd debatt om ovan nämnda serie. Det var då jag trodde att det hade blivit min tur att uppleva The twilight zone!

SVT blev anklagade för att basera serien på ett autentiskt fall, så långt var jag med. Men sen blev det mer och mer svårt att hänga med i vad det handlade om. För att få lite klarhet beslöt jag mig för att kolla in ConSpirares hemsida idag.

Kan inte påstå att det blev klarare, snarare tvärtom. Ok, att det försvunnit människor har jag hört talas om innan. Men att som ConSpirare påtalar att det är ett hemligt satanistiskt sällskap som ligger bakom är lite svårsmält. Tankarna glider osökt iväg till Da Vinci koden. Ett on-linespel ska visst vara inblandat också....

Menar de allvar eller vad handlar det om? Jag är fortfarande lika förvirrad!


Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag blev också förvirrad, hoppas det klarnar nästa vecka.

2007-10-29 @ 22:03:23
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Har inte sett det och det är väl lika bra, för jag är tillräckligt fövirrad som jag är... ;-)

2007-10-30 @ 10:06:31
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Anonym

Altt är ju bluff och båg. Gästerna i panelen spelade teater och det är själva grejen med serien..
Vad är sant och vad är inte sant..Typ frågeställningar.

2007-11-01 @ 23:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0