Allting går att sälja.....

Så var det äntligen dags. Höjdpunkten för oss i Stockaryd med omnejd. Med omnejd innebär i det här fallet nejderna i Norge, Danmark och Tyskland också. Ganska stora omnejder är det alltså som gäller idag.

Vad det är som är på gång? Stockaryds årliga Antik och samlarmarknad! En av de tre största i Sverige, därav de stora omnejderna. Sitter och väntar  på min pryltokige far så att vi med plånboken i högsta hugg kan ge oss ut och spendera.
Sin vana trogen är han sen, han har lite flytande tider min käre far. Ska bli spännande att se vad han hittar idag. Det brukar bli de mest besynnerliga "fynd". En cittra, han kan inte spela men ser inget hinder i det, eller kanske en bilhjälm från 30-talet.
Den dagen vi måste tömma hans hem kommer att bli som en resa in i "the twilight zone"!
Förlåt käre far om du läser det här, men du har faktiskt lite konstig smak vad gäller "fynd"!

Nu knackar det på dörren! Greppar pengarna och ger mig ut till komerssen!!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kommenterar mig själv. Hur tusan ska komerssen stavas?? Komersen? Kommersen??
Tacksam för svar!

2007-05-27 @ 15:08:20
Postat av: Avundsjuk Mia

AVUNDSJUUUUUUK!!!! Jag vill ju också...Det var liksom en av höjdarna på våren/försommaren när man bodde där nere. Ja, åsså Vrigstad marknad förstås, men den slås ändå av Stockaryd med hästlängder. Hoppas du inte hittar nå, din rackare...*surar*
P.S Komersen stavas kommersen *L*
Jättekram

2007-05-27 @ 15:48:17
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen

Lions?? Vad fyndade du?????*nyfiken*

2007-05-27 @ 18:44:23
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0