Norrland??

Som inbiten smålänning har jag inte mycket kunskap om de norrländska delarna av vårt land. Har varit i Hälsingland och kände mig då väldigt långt hemifrån.  Då har jag ändå bara nosat lite på Norrland och inte ens det enligt vissa.
Säg Norrland och jag tänker mörker, snö, fjäll och en väldans massa mygg. Stora som helikoptrar.  Invånarna är lika karga och hårda som naturen. Sågar de av sig benet tar de stumpen och kör själva till läkaren, 20 mil bort, efter det att de sågat ner skogen.
Så mina åsikter om Norrland och norrlänningar baseras enbart på fördomar.  För att råda bot på detta och få lite inblick i den norrländska själen har jag nu investerat i " De norrbottniska satansverserna" av Ronny och Lasse Eriksson. Ser nu fram emot en läsning som ska upplysa mig och kanske slå hål på en del av mina fördomar.
Kan hända att jag rent utav någon gång beger mig till denna avlägsna plats i vårt land.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, jag säger då de...*L* Hugaligen vilken läsning du har framför dig, det är nästan så jag skulle vilja läsa den själv, bara för att kolla att det är korrekt! Men du har ju träffat Robert och Johan, så du är ju lite förberedd...

2007-06-15 @ 17:29:43
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Du är så välkommen till Norrland..vi har mycket spännande att erbjuda!! =)

2007-06-16 @ 13:48:25
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0