Mätt och belåten

Har varit och ätit en underbart god pizza. Det är bara färska ingredienser, ingen burksvamp eller färdig tomatsås här! Valde en med parmaskinka, cocktailtomater, mozzarella och ruccola. Så god att man var helt salig när man åt den. De kostar 90 :- men är värda vartenda öre!
Barnen fick dela en barnpizza och slukade varenda smula.
Det är Lammhults Värdshus som gör pizzorna, ligger ett par mil hemifrån och jag åker gärna den biten.
Så åker du längs med riksväg 30 och passerar Lammhult så stanna till och ät på värdshuset. Det är inte bara pizzorna som är utsökta utan även det övriga på menyn.
Läste dessert-menyn men orkade inte äta någon, men vad sägs om friterad nougat med vaniljglass eller daim -och baielysparfait med rårörda hallon.....
Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag är galen i ruccola men har aldrig ätit det på pizza..jag undrar om nån har kommit på det här i norr...??

2007-06-24 @ 21:39:29
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Ja, jäsiken i min lilla låda!! Kanske man skulle ta en tur till Lam(m)hult?? Å uppleva gamla minnen...*L*

2007-06-24 @ 21:58:03
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0