Skördetid

image28                                                       image29


Mina händer har börjat skiftat färg. De pryds numera av blå och röda fläckar. Jag har kommit in i en hysterisk bärplockar period.  I frysen ligger svarta vinbär och väntar på att bli gelé, 16 liter allt som allt. Min snälle granne vill inte ha sina bär så jag har fritt fram!
Idag har jag plockat hallon och tillsammans med röda vinbär kokat saft. Att plocka hallon har gett mig en ny erfarenhet. Har man nässlat sig tillräckligt många gånger så svider det inte så mycket längre! För nässlor fanns där, de står som vakter runt varje hallonbuske.
När jag gick hem så stannade jag till vid ett stort träd med svarta körsbär. Där hade jag nytta av mina 180 cm!  Av någon anledning så växer de största bären ett par meter upp.
Körsbären ska inte kokas vare sig till saft eller sylt. De ligger i en snygg glasskål och ska ätas alldeles naturella!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Åh jag önskar jag var en lika flitig bärplockare som du. Jag vill gärna ha bär men är inte så förtjust i att plocka dom.

2007-07-23 @ 00:06:47
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Vad härligt!! Här är hallonen snart mogna och det vore gott att ha några liter. Vinbär däremot saknar jag, det finns inga i trädgården. Jo, en yttepytteliten buske med några stackars bär... Lyckliga Lotta!!

2007-07-23 @ 15:34:32
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: Mia igen..

Ang P.E. Joo, han hade varit riktigt otrevlig mot stackars tjejen i receptionen. Men som sagt, han kanske hade en eller två dåliga dagar. Frun var jätterar och barnen också.

2007-07-23 @ 15:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0