För säkerhets skull!

Imorgon, söndag bär det av till den väntande stugan på Haverdals camping utanför Halmstad. För att vara förberedd har jag skrivit meterlånga listor på allt som vi måste ta med. Och det är mycket! Man kan aldrig veta vad som kan behövas när man är på resande fot. Vi ska ju faktiskt vara iväg i hela TRE DAGAR!
Sambon frågade om han skulle hyra en släp så att vi fick med allt jag planerat. Riktigt så illa är det inte. Vi får låna svärfars v70 och den har ett rejält bagage. 
Jag lever efter måttot, för säkerhets skull. Därför har barnen med sig flera tröjor, både lång och kort ärm, två par jeans och två par kortbyxor. Man kan aldrig veta som sagt var. La i några jogging byxor också, och tunna byxor att ha under regnkläderna....

Som tonåring var jag liksom många andra ute på tågluff. Kan ni tänka er kombinationen tågluff och mitt försäkerhetsskull-packande?! Med tanke på det begränsade utrymmet i ryggsäcken så var jag tvungen att ta bort jättemycket. Jag var orolig hela resan att det skulle behövas något av det jag lämnat kvar hemma!

Jag har dock blivit lite bättre vad det gäller min hand- ( egentligen hänger den på axeln ) väska. I den finns nuförtiden följande förutom plånbok och mobil:
ett cerat och ett läppglans
ett paket tuggummi
värktabletter
tamponger
ett block med tillhörande penna
ett syetui i miniformat ( när tusan kommer jag att använda det?! )
en plasttandpetare

Det har varit mycket värre! Ett tag hade jag så mycket i väskan att jag hade kunnat starta en egen bosättning på första bästa ödetomt!
Det ska bli intressant att se om allt får rum i bilen imorgon. Kanske bäst att sätta barnen på plats först så inte de blir kvar hemma pga utrymmesbrist!

Kommentarer
Postat av: Mia

*skrattar* Men Lotta, då....Det finns nog affärer att handla i om det ev skulle fattas nåt! Ha en underbar minisemester, kram till er!

2007-07-29 @ 08:14:19
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Haha..jag känner igen mig fast numera är jag en mycket bättre packare än för några år sen.
Men visst slinker det ändå ner en massa bra-att-ha-om-det-blir/händer-grejor.....

2007-07-29 @ 09:56:48
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia igen

Är du inte hemma snart??? :-(

2007-08-11 @ 17:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0