En liten morgonblogg

Jaha, så sitter man här i ottan igen. Barnen vaknar som vanligt innan alla andra. Ibland hjälper det att sätta på en Emil-film, men inte idag. Jag skulle sitta hos dem så det var bara att lämna den goa sängen. De var hyggliga nog att låta mig sitta vid datorn iaf!
Här bara regnar och regnar det. Vi fick en avfuktare av min far för några år sedan och den går varm numera. Vi åker till Haverdal på söndag och jag hoppas vädret blir bättre tills dess. Vi får göra upp en aktivitetsplan för säkerhetskull, en stuga på 15 kvm är inget man vill sitta och häcka i precis! 

Grannen har hittat en liten mager kattstackare. Eller den hittade dem rättare sagt. Det är nog det magraste jag sett i kattväg. De har gjort i ordning en korg i garaget och ger den en massa mat. Hoppas den klarar sig! Känner jag mig själv rätt så har jag nog en katt snart om inte det dykert upp någon ägare. Hon är så kelig så hon inte vet var hon ska ta vägen den lilla stackaren.
 
Nu ska jag gå upp och göra frukost till de små. Havregrynsgröt till den store och yoggi till lilleman. Yoggi som han äter själv numera. Tur att det finns haklappar!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj oj...det verkar vara en del "lösa" katter där. Kommer du ihåg Greta? Hon var minsann inte tjock o fet hon heller.Det var ju ni som hittade henne, eller om det var tvärtom? Men tuff, det var hon! *L*

2007-07-25 @ 15:46:51
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Det är väldigt lätt att "bli med katt" om det dyker upp en sån stackare...

2007-07-25 @ 22:16:43
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Mia

Du är tagen!! Så det så! Kolla min blogg så får du veta

2007-07-27 @ 16:17:21
URL: http://matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0