Lite funderingar.....

Det finns en del saker som jag brukar fundera på.
T.ex. har ni tänkt på varför man klappar händer när man uppskattar något? Vem kom på att: Ja, vi slår ihop händerna när vi gillar något.... Missförstå mig inte, jag har inget emot applåder. Men tänk om det kom in en utomjording på en teater och fick se flera hundra personer slå ihop sina händer....
Funderar man tillräckligt länge så ser det faktiskt lite konstig ut....
En annan sak är en klassiker. Rymden, universum. Det tar inte slut....hur i hela friden kan något bara fortsätta!? Och fortsätta!  Börjar jag prata om detta med min syster så får hon existensiell ångest och springer skrikande iväg! Men har man tråkigt någon gång så kan man fundera på det...
Bajspåsar. En sådan bra uppfinning, om man nu kan kalla det för en uppfinning. Hundens lilla hög plockas upp och man slipper få det under skon. Men hur funkar det i huvudet på dem som plockar upp bajset, knyter ihop påsen och SLÄNGER DEN PÅ MARKEN?!  Vad är det som gått fel i hjärnan på dessa personer? Varför bemöda sig att ta upp skiten om man ändå slänger påsen på marken??
Detta är en del saker som jag brukar tänka på i kön på ICA, t.ex. Så det bor nog en liten filosof i mig ändå....

Kommentarer
Postat av: Bea

Du tänker på mycket verkar det som. När jag står inne på Ica så tänker jag bara på : Ska dom anklaga mig för snatteri igen, bara för jag ser ut som en "sån där" ;)

2007-12-22 @ 15:43:31
URL: http://Eriiksson87.blogg.se
Postat av: Mia

Hahaha!!!! Jaa du Lotta....det finns mycket man kan fundera på men som man nog aldrig får svar på heller. Det där med bajspåsarna har jag tänkt mycket på också, jag menar, då måste det väl vara bättre att bajset ligger kvar på marken UTAN PÅSE??? Jag ser ofta bajspåsar på vägen hem från jobbet, liggande bredvid hundlatrinen....!!?? Kanske dom har försökt att spela basket o missat hålet, eller nåt....*ska fundera på det*

2007-12-23 @ 10:32:14
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0