Minus 16 grader

Vinter Idag när jag steg upp var det 16 minus ute! Det märktes på elementen att det varit kallt i natt, värmen från tankarna hade gått åt. Så det blev till att tända i pannan det första på morgonen. Nu är här varmt och skönt igen.
Annat var det när jag hyrde ett gammalt hus på landet. Det var så dragigt att man fick vara glad om man fick upp temperaturen inomhus till 17 grader. Jag eldade i en gammal kökspanna som krävde ett försiktigt handlag för att få fyr i. Där bodde jag i tre år! Men lite motstånd är karaktärsdanande.... Min karaktär danades till att uppskatta värme så om det blir under 20 grader numera blir jag gnällig!
Mina ben är inte riktigt som de ska. Jo, de funkar att gå med även om de inte uppskattar löpning något vidare. Men när jag är ute blir de iskalla! Kylan i låren sitter kvar i flera timmar efter det att jag kommit in. Beror antagligen på att jag blivit ordentligt kall några gånger. Eller så är det fettet i låren som binder kylan...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, hu så kallt det har varit idag !!

Här var det 13 minusgrader när jag klev upp vid 7-snåret !! Hahaha, nej här nöter vi inte på varann precis =) Ha en trevlig kväll !

2009-01-02 @ 21:19:32
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Jannike

ja du Lotta - ett handskrivet kort - fast vi har varit värdelösa på det sista året:-( - eller ett telefonsamtal betyder SÅ mycket mer... Tyvärr tillhör jag den skaran som skickar ut dessa "kedjemail"... vågar inte annat, för ofta handlar det ju om kommande lycka... eller olycka, och jag kan vara lite skrockfull, jag... Hm... barnsligt kanske? Men jag försöker ändå ha lite urskiljning...



Kramar til dig!!

2009-01-02 @ 21:46:10
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Mia

Då har ni kallare än oss, fast vi har -18, men det är fuktigare luft hos er, så det KÄNNS kallare...

Men inte tänker jag ut idag, nä, nä....

2009-01-03 @ 07:35:39
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: MissMagicGirl

Usch, jag gillar inte kylan vill ha värme!



Fin blogg du har!

2009-01-03 @ 15:03:23
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0