Elgigantens gigantiska rabattbluff



Till skillnad från mig är sambon en ivrig läsare av all elektronikreklam. (Ja, vi har fortfarande reklam, trots mitt stora miljöintresse. Även jag har mörka, lite dåliga sidor...)
Nåja, tillbaka till reklamen. Till frukosten idag så var det Elgigantens reklamblad som studerades. Vi har tänkt följa med i utvecklingen och köpa en digitalkamera och sambon har hittat en som verkar billig och bra. Sambon sätter sig vid datorn och kollar om kameran finns i Växjö eller Jönköping. Nope, "Inte tillgänglig" står det.
Sambon börjar ana oråd. Han börjar kolla upp erbjudanden i annonsbladet.
Man kan sammanfatta med två ord: "Inte tillgänglig"
Kommer ni ihåg reklamfilmen från Onoff, tror jag? En man säger till kunden som kommer med reklambladet att man inte ska köpa det som finns i bladet utan något annat för x antal tusen mer. Lite så är det med Elgiganten. Men på riktigt!
Baktanken är nog den att vi ska åka till butiken, ditlockade av erbjudanden, och istället köpa något dyrare. Många åker relativt många mil och vill inte åka hem tomhänta. Alltså blir det kanske en dyrare dator, tv eller dvd än vad det nu var tänkt att det skulle bli.
Fult, Elgiganten, riktigt fult.....


Kommentarer
Postat av: Mia

Du, sånt där kan göra mig galen! Jag går inte in på såna butiker...kollar alltid först!

2009-01-06 @ 12:54:06
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror banne mig jag skrattar ihjäl mig! Har nyss läst din kommentar om slalombacken!!!!!! Sååå himla rolig! Hade jag inte sett att det var du som skrivit så hade jag nog trott det var Robert S

2009-01-06 @ 13:11:55
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Riktigt lurigt det där !

Min gubbe hängde på låset när on off's stora mellandagsrea skulle starta i Vetlanda. Han var alltså första kunden men inte hade de den videon de gjorde reklam för =O Affärsinnehavaren skämdes väl så gubben fick en annan dyrare för det billiga priset.

Nej det på bladet är bara lockvaror.



Hoppas du haft en fin dag !

Här är det blåsigt som attan o temperaturen är runt nollan, tänkt vad det vänder fort !

2009-01-06 @ 16:38:24
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0