Hemmaförlossning

På tv i kväll, kanal 5 tror jag det var, ska det visas ett program om kvinnor som föder hemma. Det har visst blivit vanligare och vanligare i Storbritannien. En del vill inte ens ha en barnmorska närvarande utan vill föda helt ensamma.
För min del skulle jag aldrig våga det. Hade jag fött hemma skulle förmodligen inte lille M finnas idag. Hans förlossning slutade med ett urakut snitt då hans fosterljud helt plötsligt försvann.
Ärligt talat förstår jag inte varför de väljer att föda ensamma hemma. Möjligheten till en förlossning utan smärtlindring och annan medicinsk utrustning borde gå att få på BB.
Mern skulle något hända finns hjälpen nära. Vid ett urakut snitt ska barnet vara förlöst inom 15 minuter för att minimera risken för skador. Då hinner man inte vänta på en ambulans.

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Här hade Jonas först fått ta fram den man rensar avloppet med för att använda som sugklocka.Sen hade symskinen fått komma fram......

2009-02-17 @ 18:20:33
Postat av: Jannike

SÅ SANT!!



Kram....

2009-02-17 @ 22:31:39
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Jannike

SÅ SANT!!



Kram....

2009-02-17 @ 22:31:40
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0