Tänka längre än näsan räcker....

Har fått en kommentar på mitt förra inlägg om solkrämerna. En sur kommentar om att krämerna var farliga för miljön, men inte för mina barn. Därtill en fråga om jag kan läsa. Jag kan uppenbarligen skriva, alltså bör jag även kunna behärska skrivkonsten.
Krämerna är farliga för miljön och då anser jag dem olämpliga för mina barn. Jag vill att de ska växa upp med rent vatten. Och kan jag bidra genom att byta märke på min solkräm så ser jag inget konstigt med det. Det kallas att tänka lite långsiktigt. En konst som tydligen inte alla behärskar...


Kommentarer
Postat av: blondiie

U go girl!

Får med vissa idiotinlägg på min blogg.

Jag vägrar köpa bamse, som jag hade förr för att jag hörde varningar förra sommaren.

Samma med den där nivea som är blå å grön och barnen gillar...

Nu har jag faktiskt testat IKEAS egna, tänkte att om apoteket som man SKALL kunna lita på har gift i så kan vilka som helst ha de. Köpte en på IKEA som sagt å den var kanon. luktade supergott och var fet och tjock, barnen brände sig inte öht! Brukar kosta 149 kronor men är man medlem kostar dom 45 kronor till juni. Tyvärr har jag inte sett ett enda test där dom testar den, men när dom man litar på mest, sviker, så chansar jag på IKEA å hoppas att jag gör rätt.

Ha d bäst =)

2008-05-28 @ 21:31:55
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: ejmis

"Flisan" har haft mycket spring i benen ända sedan första dagen...ser med fasa fram emot när hon ska börja gå sina egna vägar och inte snällt följa sin mamma...

2008-05-28 @ 21:52:16
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja absolut, kan varmt rekommendera Dermanords solskydd som innehåller bra saker för både människa och natur. Går att köpa hos vissa terapeuter eller beställa på deras hemsida dermanord.se, där finns även innehållsförteckning på produkterna och en massa annan info för den som är intresserad. Lycka till

2008-05-28 @ 23:19:53
URL: http://anejlica.blogg.se/
Postat av: Bea

Klart man får tänka långsiktigt. Och om nu personen inte tror att du kan läsa, så varför skrev hon då inlägget ;).

2008-05-29 @ 19:44:37
URL: http://eriiksson87.blogg.se/
Postat av: harryboy

kul att få reaktioner, men jag tycker det finns annat att reagera över än om en solkräm ev kan vara skadlig för vattenlevande organismer. Dina barn som du överbeskyddar, köper du godis till dom? om du nu kan läsa så läs E-nummer istället.

2008-05-29 @ 19:48:49
Postat av: harryboy

apropå att tänka längre än näsan räcker.

2008-05-29 @ 19:50:35
Postat av: Lotta

De är inte ev skadliga för vattenlevande organismer, de ÄR skadliga. Om jag överbeskyddarmina barn eller ej, är inte möjligt att avgöra genom att läsa min blogg.

Och sen när blev det att fel att vara rädd om sina barn och naturen omkring sig. Hellre det än att leva med skygglappar och inte bry sig ett spår. Mitt engagemang sträcker sig längre än till solkrämer....

2008-05-29 @ 20:13:33
URL: http://ischa01.blogg.se/
Postat av: Angelica

Läste det och kan förstå det argumentet också men själv tycker jag inte att man bara kan låsa fast sig på det ena eller det andra utan att man bör vara uppmärksam på allt ifrån mineralolja, transfetter, E-nummer, konserveringsmedel, smakförstärkare, färgämnen osv då alla dessa påverkar oss.

Känns bra att fler och fler börjar vakna upp och inse vad det egentligen är i varorna vi köper!

2008-05-30 @ 19:39:38
URL: http://anejlica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0