Gotlandstips....

Tänkte komma med ett resetips så här i semestertider. Har ni tänkt åka till Gotland kan jag tipsa om ett ställe ni inte får missa. På öns västsida, söder om Ljugarn ligger Närsholmen. Det är ett naturresarvat med en natur som påminner om en afrikansk savann.
När man går där förväntar man sig nästan att en grupp elefanter ska komma vandrande eller ett lejon smyger bakom enebuskarna.



Inne i Visby är Botaniska trädgården en dröm för den trädgårdsintresserade. Men även en oas för den som inte bryr sig om vad blommorna heter utan bara vill hitta lite lugn.                                                                                                    

  

Istället för att trängas med många andra på Tofta så är Ireviken ett bättre alternativ. Ireviken ligger 3 mil norr om Visby på västsidan och är en 3 kilometer lång sandstrand. Här var jag ofta under min period som gotlänning, nästan som att vara på Grekland..


Jag har inte varit på Gotland på några år nu, men det får inte dröja för länge innan vi åker dit igen. Mitt tips är att skippa de vanliga turistrundorna och åka runt på lite mindre vägar. För att vara en liten ö utslängd i havet finns det mycket att se.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Jag har aldrig besökt Gotland, men det kanske blir =)

2008-06-30 @ 15:32:48
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Mia

Påminner liiite grann om Ölande...eller har jag fel? Saknar Öland faktiskt... :/

2008-07-02 @ 19:39:21
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Emelie

härliga bilder :)

2008-07-02 @ 23:23:53
URL: http://enemi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0