Bassängsnusk

Idag har min lilla familj varit på badhuset. Vi var där samtidigt som de öppnade så det var inte fullt så många besökare som det brukar vara. Yngste sonen är ett riktigt vattendjur. Kommer han under vattenytan så bara ler han och blinkar lite. Äldste sonen är lite mer försiktig, men har blivit betydligt modigare än vad han var för ett tag sedan.Då satt han i bebisbassängen hela tiden. Med tanke på att han är väldigt stor för att vara 4 år så såg det lite malplacerat ut! *L*
För några veckor sedan läste jag i tidningen om den dåliga hygienen på badhuset. Det gällde inte badhuset i sig, det är vad jag sett alltifd fräscht. Det är vi besökare som står för snusket. Filterna i bassängerna var fulla med vitt klegg som kommer från smutsiga badkroppar. Och jag är inte förvånad. Numera är det väldigt sällan man ser någon tvåla in sig och duscha innan badet. Ofta åker badkläderna på och duschen tar 15 sekunder och sen i bassängen. Det används mycket hårstylingprodukter numera, resterna av dessa flyter omkring i bassängen också...
Numera duschar jag och tvättar mig innan badet, men jag erkänner att jag också har tillhört snuskskaran. Men när jag läste artikeln tyckte jag att det var så äckligt att jag inte längre tvekar att gno mig ren innan badet.

Kommentarer
Postat av: Mia

Man MÅSTE väl duscha innan??? Men ok, det är väl ingen som kollar det...
Vallört ja...visst kommer jag ihåg att du hade det! Ett elände så det tänker jag inte ta med till kolonin! *L*

2008-04-27 @ 20:14:07
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Bea

Usch, hela Sverige är ju i princip en stor bakteriehärd. Bara en tidsfråga innan pesten återkommer!

2008-04-27 @ 20:39:22
URL: http://Eriiksson87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0