Allan Edvall

image17


Har tillbringat kvällen med att leta efter texterna till Allan Edvalls
" Stackars ramsor ". 
Det här är något som alla borde känna till så nu bjuder jag er på dem jag hittat!


Den söta lilla Saga,
hon skulle natta Stig
Men Saga börja klaga,
ty Stig han släppte sig
Du stackars barn som nattar Stig
Vid fisar får man vänja sig
Sa mor till lilla Saga som skulle natta Stig.


Den käcke lille Ottar
han skulle hugga ved
med Ottar plocka´ kottar
det var bekvämare.
Du stackars barn som hugger ved,
sån konstig ved du kommer med,
sa mor till lille Ottar
som skulle hugga ved.


Den lille snälle Algot
han ville hjälpa mor,
så Algot tog en tallkott
och mata lillebror.
Nu blir det smisk i alla fall,
din brorsa kunde blitt en tall,
sa mor till lille Algot
som ville hjälpa till.


Den raske lille Sixten
han skulle koka gröt,
med blixten träffa Sixten.
Han fick en väldig stöt.
Du stackars barn som kokar gröt,
sån tur du inte döden göt,
sa mor till lille Sixten
som skulle koka gröt


Den stackars lille Kenneth
blev liksom nödig han,
men Kenneth missa spännet
så allt i byxan rann.
Du stackars barn som är i nöd
av skammen färgas kinden röd,
sa mor till lille Kenneth
som blev liksom i nöd.


Så där. Det var vad jag fått ihop! Hittar jag mer så återkommer jag!

Kommentarer
Postat av: Mia

Underbart, Lotta!! MER!!!!!!!!!!!

2007-06-16 @ 20:02:59
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: tommy

bästa opolitiska låten!!

2007-07-03 @ 05:30:12
Postat av: Äntligen har jag hittat några texter ur stackars ramsor. Tack!

2008-10-03 @ 19:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0