Evig ungdom.....

Jag har tänkt lite på det här med skönhets - och åldersfixering.  Läste för ett tag sen omn en kvinna som inte vågade skaffa barn därför att hon var rädd för att få bristningar. Att hon inte kunde visa sig i bikini sen eller vara attraktiv för sin man.
Det är så sorgligt! Kravet på en evigt ung och vacker kropp hindrar någon från att skaffa barn, ett barn som hon längtar efter varje dag.
Jag vill inte gå upp i vikt ( har varit överviktig och vill inte dit igen ), vill ha snygg frisyr och se snygg och fräsch ut. Jag smörjer in mig med ansiktskräm och sminkar mig gärna. Är jag fixerad då?
Jag tycker inte det. Min kropp har hängt med i 39 år, jag har fött två barn tätt och vägt lite för mycket  ibland. Det har satt sina spår! Visst, det vore kul att vara som en snygg vältränad 19-åring i kroppen men jag gråter inte när jag ser mig i spegeln.

Bilderna från Hollywood som visar botoxstela ansikten skrämmer mig. I jakten på evig ungdom sprutas nervgifter in i minsta lilla rynka. I filmerna är det ok för en smårund De Niro att kyssa den 20 åriga hjältinnan, men man ser aldrig motsatsen.

Ska det sluta med att kvinnor över 40 antingen måste operera sig unga eller kastas nerför ättestupan? Nej, fram för kvinnor som älskar sig själva oavsett om de är vältränade, rynkiga eller randiga av bristningar!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack Lotta, det styrkte mig...!! ;-)

2007-07-01 @ 18:40:48
URL: http://matmia.blogg.se
Postat av: ejmis

Yes!! Tack för dom orden!!

2007-07-01 @ 22:02:14
URL: http://ejmis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0