Kalasdax!

Party  Denna helgen blir kalashelg. Idag kommer min syster med familj och pappa och M. I morgon kommer sambons föräldrar och hans bror med sambo. Min kommande födelsedag ska alltså firas i dagarna två!
Dagens meny blir Burgundisk Köttgryta (en gryta med nötkött och vin), ugnsstekt potatis, stekta kantareller och nybakat focciabröd. Till kaffet bjuder jag på en jordgubbstårta som är fantastiskt god. Receptet hittar du här. Hoppas att frysta bär funkar lika bra som färska.
Köttgrytan gjorde jag igår så jag ska bara lägga i morötter och purjolök idag. Smidigt!!
Det blir gryta i morgon också men då med lax. Man gör en sås på bl.a. mellangrädde, hummerfond och stenbitsrom. Sen lägger man ner laxfilé skuren i bitar, kokar lite till och strör över dill. Klart! Det blir nog kokt potatis till, får se om jag bakar i morgon också. Foccia är lättbakat efersom man kavblar ut degen och lägger i  en plåt.
Morgondagens tårta blir en schwarzwald från Melins konditori i Sävsjö. En tårta per helg räcker att baka!
På måndag får jag nog inte på mig byxorna!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Goa Lotta! Man får väl gratulera, även om det blir i förskott L

Ett rum kvar att tapetsera, hallen ska färdigmålas, sen är det "bara" elen kvar, där ska det mesta göras om, men nu är jag på banan i alla fall :-))

2008-09-20 @ 10:54:19
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Misen

Ha, ha , så farligt är det nog inte. Men vad mysigt det låter! Förstår att det kan ha sina sidor att vara gravid samtidigt som ett syskon... Men kanske lite roligt senare att ni har barn i samma ålder. Grattis i förskott får jag väl passa på att säga då!

2008-09-20 @ 11:06:35
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: ejmis

Grattis på födelsedagen och ha en riktigt trevlig helg!!

2008-09-20 @ 12:59:58
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Bea

Gratulerar! Om jag inte missminner mig helt, så fyller du jämt i år. :)

2008-09-20 @ 15:24:16
URL: http://eriiksson87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0