Fullt ös och nästan medvetslös

Idag har mina nerver sats på prov. Det var två personal mindre än i vanliga fall och säkert 700 mer patienter. Elev? Glöm det! Idag sattes jag vid receptionen och fick ta emot patienter i en aldrig sinande ström. Samtidigt skulle jag befinna mig i journalarkivet för att hämta upp journaler till de patienter som skulle till läkaren. Kvitton skulle läggas i olika högar, frikort skulle räknas igenom och diverse frågor besvaras.
Men jag överlevde. Pulsen var hög vid middagstid men jag hade fixat kaoset och får jag hoppas utan några större felaktigheter. Min goda vän D. bjöd på middag och det var gudomligt att få sätta sig och äta. Hon bjöd på köttgryta, fruktsallad till efterrätt och trevligt sällskap. Det var som balsam på mina stressade nerver!

Kommentarer
Postat av: Mia

Visste väl att du skulle klara det! ;-))

Har en utmaning till dig...

2008-09-10 @ 08:03:09
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0