Fredag!!!


Idag var sista dagen på praktiken. Det har varit jätteroligt men jobbigt. Jag har lärt mig mycket och bitvis har det snurrat bra i skallen av allt nytt. Ett stort tack till Birgitta som lärde ut det hemliga tumknepet vid venprov! För att kärlet inte ska rulla undan så lätt sträcker man huden under kärlet lite med vänstra tummen innan man sticker. När jag bara hade fått kläm på det så gick venproven som en dans.
På måndag är det dags för skolan igen och det skja bli kul att träffa alla igen. Nja, ärligt talat finns det ett par som jag kunde vara utan men jag kan stå ut med dem i alla fall. Nu är det några veckors skolarbete innan jag slutar den 24 oktober och kastas ut i verkligheten. Men jag får hanka mig fram på vik och hoppas att det leder till en anställning till slut. Helst på demensavdelningen som jag var på i somras.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Spännande!!! Läste att du gillade demensvården - hoppas du får jobb där nu!!



Själv är jag ssk, men har varit sjukskriven i över fyra år; har försökt arbetstränat (dock inte som ssk) men tidigare har det aldrig gått vägen.... Nu har jag dock varit ute igen sen i maj månad - på en bondgård!!!! Mockar skit, kastar hö och spån, kör traktor, pussas med kossorna - allt vad en syrra INTE gör känns det som!!



Ha det bra!/Jannike

2008-09-12 @ 16:54:22
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: ann

Inte många veckor kvar förstår jag. Du är välkommen tillbaks och jobba. Hör av dig när du slutar.

2008-09-12 @ 17:15:29
Postat av: Lotta

Låter som du redan fått ett jobb eller ??

(kommentaren innan) Den 24 oktober är väl ett datum du ser fram emot då ? Inte jag för då blir jag ännu ett år äldre =(

Ha en mysig fredagskväll, kram !!

2008-09-12 @ 18:49:58
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Hittade något roligt idag, "Mina Vänner" boken.

Där hade du skrivit när du gick i 6:an : Vad jag helst vill bli- sjuksköterska.

2008-09-12 @ 20:03:15
Postat av: Bea

Håller med dig, ska bli kul på måndag. Minus vissa personer då förstås.





Glöm inte chokladen på måndag Lotta ;) .



2008-09-13 @ 13:16:15
URL: http://eriiksson87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0