Färdigkalasat

Kalashelgen är över och jag har nog ökat två kilo i vikt. Jag lovade att visa mitt Efva Attling-halsband, det var svårt att få till en bra bild men ni ser nog hyfsat bra hur det ser ut.


På halsbandet står det: "ab imor pectore" som betyder ungefär "av hela mitt hjärta". En fin kärleksförklaring från mannen i mitt liv! Plattan i mitten på halsbandet går att snurra och på baksidan ska våra namn graveras in.

Idag fick jag en vacker glasskål från Kosta av svärisarna och Boda Nova glas av Js bror med sambo.
Blommor har jag fått, bland annat en fin orkidé från M.


Eftersom det är höst gjorde jag en höstinspirerad dukning. Tyvärr hade de förbaskade björktrastarna ( de få som Kasper ännu inte ätit upp) knaprat i sig alla rönnbär. Men det blev rönnbärslöv och äpplen i alla fall.


När gästerna hade lämnat oss idag greppade jag stavarna och gav mig iväg på en långpromenad. Behövligt efter en helg som mest bestått av mat och tårta!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Är det idag du fyller ? Grattis i så fall !!

Vilket fint halsband du fått !!

Jättetjusig dukning du gjort =)

Ha en fin kväll !!

2008-09-21 @ 21:19:46
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad du hade gjort det fint! Vad rar han är, J....en så himla fin gest att ge dig det vackra halsbandet. Gillar Efva's design jag...så enkelt och så snyggt!

Kul förresten att få se en liten glimt inifrån hemmet!

2008-09-22 @ 08:08:31
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0