En fullknökad höstsöndag

Höst Idag har jag jobbat 7-16. Medan jag hjälpte pensionärerna på jobbet så var sambon och barnen i skogen. De var ute på svamprunda ett par timmar i det fina höstvädret. Sambon plockade svamp och barnen fiskade med upphittade pinnar, klättrade upp på stenar för att sedan hoppa i vattnet ( fantasi-vatten alltså) samt besteg oändligt höga berg i en sluttning.  Vem behöver äventyrsland när det finns en skog?!
Min flitige sambo plockade flera kilo svamp och den effektive mannen rensade samtidigt som han plockade. Så nu finns det fin rensad svamp i köket.
Väl hemma lagade hemmamannen en grönsakssoppa. Han gjorde t.o.m. egen buljong på en bit älgkött! När jag kom hem från jobbet fick jag en varm jättegod soppa och till det kantarellmacka. Ja, han är perfekt! Och min!!

Nu när sambon varit så flitig fortsatte jag i samma stil. Svärmor hade köpt lingon till mig, 6 kilo av en försäljare i lastbil. Jag kokade sylt på 2 kilo bär och frös in resten. Medan sylten kokade bytte jag sängkläder hos småkillarna och laddade tvättmaskinen. Sen blev det den sedvanliga leksaksplocken, bad av barn och sagostund innan kvällspussen.
Nu är jag ganska trött så när jag tittat på "Ashes to ashes" på svt1 tänker jag sova!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilken underbar dag för barnen...ja för er också! han är allt snäll, den gode J...

2008-09-14 @ 21:33:45
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Åh vad duktig o flitig du har varit idag !!

Och din man sen måste vara ett praktexemplar du fått tag i, min kan ju knappt gå o snusa samtidigt, haha =)Jo han kan väl han med bara han vill, men viljan lyser med sin frånvaro mesta delen av tiden !

Ha de så gott, kram på dig !!

2008-09-14 @ 22:52:53
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Jannike

Vilket härligt inlägg - både gott och mysigt - mycken kärlek!!



Jannike

2008-09-14 @ 23:09:52
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0