Bokutmaning

jag hittade den här utmaningen hos Mia och hakade på. Det är mina läsvanor som det handlar om. Nu är det visserligen mycket kurslitteratur som jag läser men lite annat hinner jag med också.


Vilken bok läste du senast?

Den senaste jag läste ut var "Vindens skugga" av Carlos Ruis Safón. Nu håller jag på att läsa Elsie Johansssons
"Sin ensamma kropp".

Är det övervägande kvinnliga eller manliga författare i din bokhylla?
Även om jag har nästan alla Moa Martinssons böcker så är det nog ungefär fifty fity.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar eller
tänker du "nu har jag en fjärdedel kvar", "en tredjedel", "hurra
bara hälften kvar"?

Är det en bok som är riktigt bra så är det snarare med sorg jag märker att sidorna som är kvar krymper.

Hur väljer du böcker du vill läsa?
Jag läser svärmors bokklubbstidningar och sticker till bibblan och lånar.

När blir en bok för lång?
När den är trååååkig...

Läser du lika gärna på engelska som på svenska?
Spelar ingen roll, men det kan ta lite tid att återuppväcka den slumrande engelskan.

Vilken bok blev du senast berörd av?
Vibeke Olsens "Molnfri bombnatt". Blir lika berörd varje gång jag läser den och det är ett antal gånger vid det här laget.

Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig?
Jag ger den några försök, men sen slopar jag den. Utan dåligt samvete!

Vilken bok lämnade du senast?
Kommer inte ihåg. Tråkiga böcker raderas antagligen från min hjärna.

Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla/lånar du ofta?
Historiska romaner.

Rekommendera fem författare!
Moa Martinsson, Joyce Carol Oats, Ken Follet, Vibeke Olsen och Douglas Adams

Så, det var mina svar och jag skickar vidare till den som känner sig hågad!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Äsch, det är bara att gissa lite vad gäller trav med, ingen kan ju veta hur det kommer att gå =)

Ang. ditt inlägg så är detta ingen utmaning som jag känner mig hågad att ta. Den enda bok jag läst som vuxen är "Gömda" av Liza Marklund den var så bra att jag knappt kunde lägga den ifrån mig !! Ska jag kunna läsa en hel bok så måste den vara spännande från början till slut.

Tack för alla dina kommentarer de förgyller min blogg =)

Ha de gott =)

2008-10-07 @ 21:46:53
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0