Trojaner, virus och Matrix

Nu har jag gjort en ny virussökning och inget skumt hittades. Antingen har mina små datafixare i burken dödat trojanen eller så föll den ner och självdog. Något frusterande att inte fatta mer av denna teknik, känner mig aningen lost när något sådant här händer.
Men för att förstå liiiite gjorde jag mig en jämförelse med min älskade film Matrix.
Matrix är ju den skapade världen som maskinerna gjort. Där kopplas människorna upp och tror att det är den riktiga världen. När Neo och hans vänner kopplar upp sig i Matrix utan att vara styrda av en maskin så kan man se dem som virus eller trojaner i ett dataprogram.
Se där och genast blev allting glasklart!

Kommentarer
Postat av: Mia

Glasklart??? Eeehhhh...jag vet inte det jag...

Nåväl, huvudsaken att skiten är borta! L

2008-10-15 @ 06:58:18
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0