Städning och sortering

Tycker inte att det var länge sedan jag städade men likförbaskat börjar mitt hem bli en sanitär olägenhet. Så det är bara att kavla upp armarna och börja städa. Satsar på en riktig storstädning nu efter magsjuka och förkylningar. När J kommer hem skickar jag ut honom med barnen så kan jag dammsuga och torka golv utan barn som släpar fram leksaker.
Min tvättstuga har blivit en prylkarantän. Det börjar med att jag lägger en sak där. Någonting som jag ska ta hand om "senare". Det kan vara kläder som ska till förrådet eller någon sak som jag inte riktigt vet vart den ska.
Det räcker som sagt med EN sak, sen släpper alla spärrar. Helt plötsligt är "senare högen" enorm! Denna hög är alltid störst när tvätthögen och strykhögen är som störst. Som om högarna lever i en sorts symbios och växer i samma takt.
Så ikväll måste jag inte bara tvätta, jag måste även stryka och börja kolla vad som finns i "senare högen".

Kommentarer
Postat av: Jannike

Ha ha - snacka om att jag känner igen mig vad gäller "senare högen"... men här hamnar allt på hög inne i vår klädkammare, så ska man hämta fram nåt av värde, ja, då får man kämpa sig in.... Vedervärdigt!



Kram!!

2008-10-16 @ 16:21:54
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Mia

Jamen, nu har du ju åtminstone allt på samma ställe!!?? ;-)

2008-10-16 @ 18:45:56
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0