Bättre mat istället för vårdnadsbidrag!

Tittar på matakuten och blir skogstokig. Vad är det för skräp barnen får?! Mina pojkar har jättebra mat på sin förskola. Där lagas riktig mat, inga pulversoppor eller konstiga panerade läbbigheter. Men det är nu det...
När ombyggnaden i äldreboendet blir klart blir även det nya storköket klart. Då försvinner den underbara kokerskan på förskolan och storköksmaten ska skickas dit istället.
Mina barn äter alltid bra men jag undrar hur det går sedan. Och VILL jag att de ska äta maten?!
Istället för att införa ett vårdnadsbidrag som gynnar några få vore det bättre att pengarna gick till bättre mat i skola och omsorg!
Så, nu har jag gapat av mig lite.....men jag är fortfarande lite skogstokig!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja sån't här kan man ju bli galen på !! Jo jag minns när de tog bort köket på min fd förskola. Det är ju inte bara det att maten ska forslas o värmas om, det var ju även en värdefull gemenskap mellan barnen o mattanten som försvann =( Varför spara in på så'na här värdefulla saker, jag är säker på att det finns annat i kommunalhuset de kan dra in på i stället !!! Barnen o äldrevården är ju det viktigaste i samhället ändå är det där det ska sparas in, fy f-n =( Galen ?, nej skogstokig blir jag med =O



2008-10-20 @ 23:13:02
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Mia

Var skogstokig du! Jag hoppas det hjälper...visst är det eländigt?????

2008-10-21 @ 19:49:29
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppas du haft en bra dag =)

2008-10-21 @ 22:23:52
URL: http://lisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0