Vårrus!!

image101

Idag har våren kommit till min gata! Några små blyga blåsippor har tittat upp och fåglarna sjunger som om de vore höga på någon förbjuden substans. Även om plusgraderna inte nått upp till tvåsiffrigt så har jag dörren ut öppen. Katten tycker det är höjden av lyx och springer ut och in med ett belåtet uttryck i ansiktet.

Min torkvinda fick lämna plats åt en lampstolpe i höstas så nu har jag i mitt vårrus skickat ut sambon att hitta en ny plats åt den. Har en sjuk längtan efter att få hänga tvätt ute. Jag blir som tokig så fort våren sticker fram näsan. Jag städar, byter gardiner, planterar blommor och är nästan på väg att möblera om av bara farten.
Idag gick jag lös på garaget, flyttade omkring saker och sopade så dammet stog som ett moln ut genom garageporten.
Vi har ett garage med plats för två bilar, men är bara ägare till en. Då finns det gott om plats till mycket annat, för mycket plats... Men sambon var en vända på tippen för ett tag sedan så nu ser man golvet igen.

Snart så kan jag sätta händerna i mina blomland, vill rensa, plantera och göra fint. När jag rensar ogräs så är det som en rensning av själen. Man hinner tänka på mycket när man sitter där och plockar...

Nu ska jag sätta på lite kaffe. Egentligen skulle jag vilja dricka det på altanen, men det är nog inte tillräckligt varm ännu. Men snart.......

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, nu ser jag att det är vår även hos dig, vilka vårkänslor du har! *L*
Och vad spännande med dadlarna! Det ska bli väldigt intressant att se hur dom ser ut.. :-)

2008-03-16 @ 17:09:35
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0