Kung Bores revansch

Vet tusan om inte kung Bore tyckte att jag räknade ut honom lite för fort igår. I morse samlade han ihop snösäckarna och tömde ut dem över mitt lilla samhälle. Resultatet blev flera centimeter snö och mer kommer det! Tror att Ers Höghet skrattade nöjt när han såg mig streta fram i snön med sittvagnen som klibbade fast i kramsnön.
Han har lyckats. Alla vårkänslor är som bortblåsta och barnen har börjat snegla mot kälkarna och prata snögubbar istället. Att man aldrig lär sig, det är likadant varenda år. En varm dag och man är beredd att skicka in vinterkläderna i förrådet och istället plocka fram små tunna vårjackor.
Men skam den som ger sig! Jag hytter med näven åt Kung Bore, köper tjurigt några penséer och vägrar vinter!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni har nog fått mer snö än vi, det blev bara ett tunt lager som tinat bort nu men kallare har det blivit, trist. Jag vill också ha vår!

2008-03-17 @ 19:06:26
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Mia

Helt rätt, Lotta! Det finns två stycken, varav en doftpion, lyckliga jag! ;-)

2008-03-17 @ 21:12:58
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0